حقوق عمومی

public law

حقوق عمومی

public law

مدیر وبلاگ: محمد امین کریمی فرد

وزارت کشور - معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور - معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

هیئت وزیران در جلسه مورخ ۷/۳/۱۳۹۱ بنا به پیشنهاد رییس جمهور، معاونین رییس جمهور و وزیران و اصول یکصد و بیست و هفتم و یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و بند (۱۱۲) قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور و به منظور تمرکز زدایی و تسهیل اجرای وظایف دولت و خدمت رسانی به مردم و با رعایت اصول یکصد و سی و سوم و یکصد و سی و هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب نمود:
۱- کلیه اختیارات،مسئولیت ها و وظایف وزیران و روسای دستگاههای ملی و معاونتهای رییس جمهور در زمینه فعالیتها ، تصمیمات و سایر امور از قبیل موافقت ، تأیید،صدور مجوز ، گواهی، پروانه و عناوین مشابه وزارتخانه ها و دستگاهها و معاونتهای یاد شده در سطح استانی(به استثنای عزل و نصب مدیران) حسب مورد منوط به رعایت قوانین و مقررات مربوط و با مسئولیت استاندار یا فرماندار ویژه به عهده آنان گذاشته می شود.
۲- اختیارات رییس جمهور و هیئت وزیران در انجام وظایف مربوط به حوزه هر استان به استاندار ذی ربط به عنوان نماینده ویژه موضوع اصل یکصد و بیست و هفتم قانون اساسی محول می گردد.
۳- اختیارات هیئت وزیران موضوع اصل یکصد و سی و هشتم در خصوص تمرکز زدایی و نیز وظایف مربوط به حوزه هر استان و بند ۱۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۱ کل کشور به وزیران کشور و دادگستری واگذار می شود مسئولیت حسن اجرای این تصویب نامه به عهده وزیر کشور و استانداریها و فرمانداریهای ویژه ذی ربط می باشد.
۴- ابلاغ تصمیمات و مصوبات موضوع بندهای (۲) و (۳) مذکور حسب مورد با وزیران یاد شده و نماینده ویژه ذی ربط رییس جمهور بدون نیاز به رعایت ماده (۱۹) آیین نامه داخلی هیئت وزیران می باشد.
۵- واگذاری و تفویض اختیارات موضوع این تصویب نامه مانع اعمال اختیارات توسط رییس جمهور و وزیران و معاونت های رییس جمهور نمی باشد.

محمد رضا رحیمی - معاون اول رییس جمهور

  • محمد امین کریمی فرد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی